Główne cele Polityki Jakości Kształcenia w ZUT w Szczecinie:
1) konstruowanie programów studiów i programów kształcenia, umożliwiających studentom, doktorantom i słuchaczom różnych form kształcenia, osiągnięcie zamierzonych efektów uczenia się,
2) zapewnianie wykwalifikowanej kadry dydaktycznej niezbędnej w osiąganiu założonych efektów uczenia się,
3) doskonalenie i wzbogacanie oferty dydaktycznej i programów studiów oraz programów kształcenia, zgodnej z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez interesariuszy zewnętrznych, w tym rynek pracy, gwarantującej otrzymanie wysokiej oceny z akredytacji PKA oraz innych prestiżowych akredytacji i certyfikatów jakości kształcenia,
4) rozwój innowacyjnych badań naukowych oraz podejmowanie wyzwań związanych ze zmianami w polityce i gospodarce regionalnej, krajowej i światowej.
Główne cele funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Uczelni:
1) monitorowanie, badanie skuteczności i doskonalenie systemu poprzez zarządzanie procesami zmian w tym systemie,
2) nadzór nad realizacją procedur zapewniania jakości kształcenia i doskonalenie tych procedur adekwatnie do nowych potrzeb i możliwości Uczelni,
3) podniesienie rangi pracy dydaktycznej oraz badawczo-dydaktycznej,
4) doskonalenie systemu informowania społeczeństwa i władz lokalnych o jakości kształcenia i poziomie absolwentów,
5) zapewnienie studentom i doktorantom możliwości uzyskania wiedzy i kompetencji odpowiadających potrzebom rynku pracy i zgodnych z Polską Ramą Kwalifikacji,
6) przygotowanie absolwenta do bycia aktywnym członkiem demokratycznego społeczeństwa.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia obejmuje następujące kryteria jego oceny:
K1. Konstrukcja programów studiów
K2. Realizacja programów studiów
K3. Proces rekrutacji
K4. Kadra prowadząca zajęcia
K5. Infrastruktura
K6. Współpraca z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi
K7. Umiędzynarodowienie kształcenia
K8. Wsparcie studentów
K9. Dostępność informacji
K.10. Doskonalenie systemu zapewniania jakości kształcenia